Tipuri de clienti: 1. clientul nesigur 2. clientul dominator 3. clientul pragmatic 4. clientul vorbăreţ 5. clientul tăcut 6. clientul negociator 1. Clientul nesigur -Este de obicei destul de tăcut la telefon -Răspunsurile lui sunt defensive -Nu îi plac riscurile -Este o persoană conservatoare care doreşte să îşi menţină stilul de viaţă şi nu îi plac schimbările bruşte -În timp devine un client loial Cum abordăm un client nesigur? -Abordaţi-l cu foarte mult calm -Folosim multe întrebări de confirmare (ex: Am inţeles bine?; Sunteţi de acord?) -Identificaţi una sau mai multe nevoi ale acestui client înainte de a îi propune ceva. -Ascultaţi-l; evitaţi să vorbiţi în acelaşi timp cu clientul; evitaţi să îl contraziceţi -Folosiţi testimonialele clienţilor noştrii referitoare la acel produs [color=red]2. Clientul dominator[/color] -Dur şi sfidător în limbaj -Nu au răbdare; te urgenteaza să treci la ce ai de spus -Doresc controlul discuţiei cu orice pret Cum abordăm un client dominator? -Scurt şi la obiect -Evită confruntarea -Agentul trebuie să ştie foarte bine produsele pentru a îi oferi exact argumentele necesare -Controlul îl deţii prin folosirea întrebărilor 3. Clientul vorbăreţ -Prietenoşi, deschişi, au tendinţa de a fi de acord cu ce le spui -Doresc să fie plăcuţi -De multe ori crează iluzia unei vânzări sigure Cum abordăm clientul vorbăreţ? -Controlează discuţia prin folosirea întrebărilor închise -Identifică o nevoie a acestui client şi vinde pe baza ei; altfel e posibil ca doar să te ţină de vorbă -Fii inteligent 4. Clientul tăcut -Este clientul necooperant -Răspund foarte greu la întrebări (chiar şi la întrebări închise) -Îl lasă pe agent să facă toată treaba -Îţi dă senzaţia că îşi pierde timpul cu tine Cum abordăm clientul tăcut?[/color] -Scurt şi la obiect! -Cunoaşte foarte bine produsele astfel încât argumentaţia să fie scurtă şi precisă. -Sunt foarte preocupaţi de timp; dacă produsul oferit îi ajută să caştige timp în una din activităţile sale zilnice atunci punctează acest lucru [color=red] 5. Clientul pragmatic -Sunt de multe ori persoane deschise -Pun accentul pe soluţii -Sunt adepţii riscului controlat (doar dacă se merită) -Sunt cei care pun întrebări ciudate (dacă pun mopul H2O pe perete mi-l curăţă?) -Sunt cei care te întreabă cum ţi se pare produsul pe care mi-l propui. Cum abordezi clientul pragmatic? -Identifică o problemă şi oferă-i soluţia -Prezintă-i produsul/e oferindu-i date tehnice precise. -Evită promisiunile -Evită să îi vorbeşti în termeni vagi 6. Clientul negociator -Intotdeauna are o problemă cu preţul -Susţine că poate să îl cumpere mai ieftin din altă parte -Cere o reducere la telefon Cum abordăm clientul negociator? -Agentul trebuie să aibă informaţii despre produsele concurenţei -Mută discuţia de la preţ la ceea ce primeşte în schimbul banilor (beneficii concrete) -Oferă-i încrederea că face o afacere foarte bună. MULTA BAFTA LA VANZARI IAR IN LUNA MAI SA FIM NUMBER 1
|